استعفا! وزير آموزش و پرورش

سرپرست جديد وزارت آموزش وپرورش در مراسم معارفه خود:


از كسانيكه قصد كمك ندارند خواهش و تمنا نمي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران(+)

سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش گفت: علي‌رغم ميل باطني‌ام، حدود يك ماه پيش به من اعلام كردند كه خود را براي تصدياين سمت آماده كنم، اما من حتي يك روز نيز براي اين موضوع وقت نگذاشتم زيرا اصلاعلاقه‌مند نبودم كه جاي كسي ديگر را بگيرم و در حال حاضر نيز تنها براي كمك‌ كردندر اين سمت حضور دارم.

به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش ايسنا،عليرضا علي‌احمدي بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خودكه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهميت آموزش و پرورش و جايگاه آندر توسعه و تمدن اسلامي كشور، اظهار كرد: توفيقات همه مسوولان تنها در جايگاه‌هايحكومتي حاصل مي‌شود و لذا ما همه خود را مديون جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي آنمي‌دانيم.

وي افزود: در طول يك ماه گذشته كهحرف‌هايي از تصدي احتمالي بنده بر وزارت آموزش و پرورش زده شده بود، مشكلات بسيارياز اين حوزه به من منتقل شد كه اميدوارم بتوانم با همكاري تك تك مديران و فرهنگيانو همچنين راهنمايي فرهيختگان حوزه و دانشگاه بتوانم در جهت حل اين مشكلات تلاش كنم.

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش اذعانكرد: بايد توجه كنيم كه موفقيت نظام كنوني كشور تنها وابسته به دستگاه آموزش وپرورشنيست، زيرا ما در يك جامعه‌ي باز زندگي مي‌كنيم كه امروز عوامل گسترده‌اي درشكل‌گيري شخصيت فرزندان آن موثراند.

وي افزود: علاوه بر اين اگر تنها بخواهيمبه مسائل و مشكلات درون دستگاه آموزش و پرورش نيز توجه كنيم، غفلت كرده‌ايم زيراامروز در شرايطي قرار داريم كه بخش اندكي از وقت فرزندانمان در كلاس‌هاي درس و درتعامل با كادر مدرسه مي‌گذرد و دانش‌آموزان چندين برابر اين فرصت را در خانه وتعامل با وسايل ارتباط جمعي صرف مي‌كنند.

علي‌ احمدي با تاكيد بر اينكه همه‌ي اينتعاملات بايد همزمان و هماهنگ با هم ديده شود، تصريح كرد: تحول بنيادين در آموزش وپرورش تنها با در نظر گرفتن مجموعه‌اي از اين تعاملات براي مخاطبان اين دستگاه واختصاص يك عزم عمومي براي ايجاد تحول در اين حوزه ايجاد مي‌شود.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه ايجاد تحولبنيادين در آموزش و پرورش بدون سرمايه‌گذاري از سوي قواي سه‌گانه، همكاري همه جانبهدستگاه‌هاي اجرايي كشور و هماهنگي حوزه و دانشگاه ميسر نخواهد بود، خاطر نشان كرد: اگر انتظار داشته باشيم كه شخصيت دانش‌آموزان فقط در كلاس درس شكل بگيرد اشتباهكرده‌ايم، لذا بايد مسوولان آموزش و پرورش نگرش گسترده‌اي به شكل‌گيري شخصيتدانش‌آموزان داشته باشند.

به گزارش ايسنا، سرپرست جديد وزارت آموزشو پرورش در ادامه يادآور شد: اگر خانواده‌ها به آينده اميد داشته باشند قطعافرزندان كشور نيز رشد مناسبي خواهند داشت.

وي خاطر نشان كرد: از ضروريات ايجاد تحولدر آموزش و پرورش ارتقاي جايگاه و شان معلمان است كه البته اين ارتقا الزاما باتامين حوايج مادي و اوليه آن‌ها برابري نمي‌كند.

علي احمدي در ادامه سخنان خود، اعلام كرد: به زودي فراخواني براي بهره‌گيري از نظرات، تفكرات و سلايق صاحب‌نظران مختلف درعرصه‌ي آموزش و پرورش براي توسعه‌ و ارتقا‌ي ابعاد مختلف تعليم و تربيت كشور اعلامخواهد شد و تيم‌هايي از بدنه‌ي آموزش و پرورش با همكاري اساتيد حوزه و دانشگاه نيزبراي ساماندهي به اين نظرات شكل خواهد گرفت.

وي اذعان كرد: من سمت را در وزارت آموزش وپرورش پذيرفته‌ام كه كمك كنم و از تك تك مديراني كه در اين وزارتخانه خدمت مي‌كردنددرخواست مي‌كنم كه به تلاش‌هاي خود ادامه بدهند، اما در عين حال بايد در كنار اينمورد اين امر را نيز بپذيرند كه تغيير و تحول لازمه‌ي آغاز هر حركت است.

علي احمدي با تاكيد بر اينكه در حوزه‌يآموزش و پرورش فرصت‌ها محدود است و بايد از فرصت‌هاي موجود در جهت ارتقاي تمدنايران اسلامي تلاش و دين خود را در اين زمينه ادا كنيم، گفت: آنقدر كار داريم كهحتي اگر چند برابر تعداد نيروهايي كه هم‌اكنون در صحنه‌ي آموزش و پرورش حضور دارندبه عرصه‌ي خدمت وارد شوند باز هم كار فراوان است.

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش همچنينضمن تقدير از زحمات محمود فرشيدي وزير سابق آموزش وپرورش اذعان كرد: روش اين است كهاعتماد كنم تا زماني كه خلافش ثابت شود و از ديگران كمك بخواهم تا زماني كه خودمشتاق به كمك كردن به من باشند.

وي افزود: اما خواهش و تمنا از افرادي كهقصد كمك كردن ندارند در اعتقادات من نمي‌گنجد؛ زيرا به اعتقاد من حتي اگر اين افرادهم نباشند چرخ مملكت مي‌چرخد، اما در عين حال به سوي يكايك مديران اين وزارتخانهدست كمك دراز و آن‌ها را خالصانه به كمك دعوت مي‌كنم.

علي احمدي بيان كرد: در جلسه‌ي ديروزهياتدولت از وزير سابق آموزش و پرورش خواستم كه با ادامه‌ي همكاري‌ها روال جديدي درمسووليت‌هاي اين حوزه ايجاد شود و وي نيز به ما قول همكاري، و لو همكاري غيررسميداده‌اند.

۲) وقتی اسم آقای فرشیدی رو می شنوم بی اختیار یاد اولین اظهار نظراتشون بعد از تصدی پست وزارت اموزش و پرورش می افتم.  (نقل به مضمون) ازشون پرسیده بودند برای مدارس استعدادهای درخشان چه برنامه ای دارین؟ ایشون هم فرموده بودن که بنا به فرموده عده ای از مراجع تیزهوشان به درد جامعه نمی خورند و انسانهای مذهبی معتقدی نیستند برای همین ما هیچ برنامه ای براشون نخواهیم داشت!!!!

۱)  یک لینک گذاشتم از عکسهای دانش آموزای حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شون در روستای درودزن. اگه طاقت دیدنشو ندارید بهتره کلیک نکنین. نمی دونم مسئول این فجایع چه جوری می خواد اون دنیا جواب بده  این دنیا که ظاهرا محل سئوال و جواب نیست! (+)

 -------------------------------------------------------------------------------

تصدي جدي يك ماه پيش به من اعلام شد

/ 2 نظر / 2 بازدید
آزادی - برابری

دوستان، علی رغم فشارهای امنیتی و بازداشتهای گسترده، دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب تجمع خود را به مناسبت روز دانشجو (16 آذر) در دانشگاه تهران هرچه با شکوه تر برگزار کردند. دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب اعلام میدارند که تا آزادی کامل تمامی دانشچویان دستگیر شده از پای نخواهند نشست. برای کسب آخرین اخبار و گزارشها از تجمع روز 3 شنبه و وضعیت دستگیر شدگان، از وبلاگ ما دیدن فرمایید.

کمیته‌ی پی‌جوی آزادی دانشجویان دربند

فراخوان خانواده‌های دانشجویان دستگیر شده مراسم 16 آذر سال 86 درموج دستگیری های بی‌سابقه‌ی دانشجویی در آستانه‌ی روز 16 آذر(روز دانشجو) بیش از 30 تن از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب دانشگاه‌های سراسرکشور بازداشت شده‌اند. شگفت این که 16 آذر که نماد مبارزه با رژیم وابسته‌ی شاهنشاهی و سلطه‌ی بیگانه بوده است از سوی جمهوری اسلامی نیز تحمّل نمی‌شود. آن چه امسال در روز دانشجو روی داد، تکرار همان صحنه‌هایی است که رژیم گذشته هر ساله در برخورد با جنبش دانشجویی ایجاد می‌کرد. گرامی‌داشت روز دانشجو سنت پنجاه و چند ساله‌ی جنبش دانشجویی ایران است و دانشجویانی که امسال به اتّهام برگزاری مراسمی ، با محوریت مخالفت با جنگ و تحریم، بازداشت شده‌اند در زمره‌ی شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک‌اند. ما خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط فرزندان اسیر خود هستیم. کمیته‌ی پی جوی آزادی دانشجویان دربند