سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش در مراسم معارفه خود:


از كساني كه قصد كمك ندارند خواهش و تمنا نمي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران(+)

سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش گفت: علي‌رغم ميل باطني‌ام، حدود يك ماه پيش به من اعلام كردند كه خود را براي تصدي اين سمت آماده كنم، اما من حتي يك روز نيز براي اين موضوع وقت نگذاشتم زيرا اصلا علاقه‌مند نبودم كه جاي كسي ديگر را بگيرم و در حال حاضر نيز تنها براي كمك‌ كردن در اين سمت حضور دارم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش ايسنا، عليرضا علي‌احمدي بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود كه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهميت آموزش و پرورش و جايگاه آن در توسعه و تمدن اسلامي كشور، اظهار كرد: توفيقات همه مسوولان تنها در جايگاه‌هاي حكومتي حاصل مي‌شود و لذا ما همه خود را مديون جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي آن مي‌دانيم.

وي افزود: در طول يك ماه گذشته كه حرف‌هايي از تصدي احتمالي بنده بر وزارت آموزش و پرورش زده شده بود، مشكلات بسياري از اين حوزه به من منتقل شد كه اميدوارم بتوانم با همكاري تك تك مديران و فرهنگيان و همچنين راهنمايي فرهيختگان حوزه و دانشگاه بتوانم در جهت حل اين مشكلات تلاش كنم.

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش اذعان كرد: بايد توجه كنيم كه موفقيت نظام كنوني كشور تنها وابسته به دستگاه آموزش وپرورش نيست، زيرا ما در يك جامعه‌ي باز زندگي مي‌كنيم كه امروز عوامل گسترده‌اي درشكل ‌گيري شخصيت فرزندان آن موثراند.

وي افزود: علاوه بر اين اگر تنها بخواهيم به مسائل و مشكلات درون دستگاه آموزش و پرورش نيز توجه كنيم، غفلت كرده‌ايم زيرا امروز در شرايطي قرار داريم كه بخش اندكي از وقت فرزندانمان در كلاس‌هاي درس و در تعامل با كادر مدرسه مي‌گذرد و دانش‌آموزان چندين برابر اين فرصت را در خانه و تعامل با وسايل ارتباط جمعي صرف مي‌كنند.

علي‌ احمدي با تاكيد بر اينكه همه‌ي اين تعاملات بايد همزمان و هماهنگ با هم ديده شود، تصريح كرد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش تنها با در نظر گرفتن مجموعه‌اي از اين تعاملات براي مخاطبان اين دستگاه و اختصاص يك عزم عمومي براي ايجاد تحول در اين حوزه ايجاد مي‌شود.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه ايجاد تحول بنيادين در آموزش و پرورش بدون سرمايه‌گذاري از سوي قواي سه‌گانه، همكاري همه جانبه دستگاه‌هاي اجرايي كشور و هماهنگي حوزه و دانشگاه ميسر نخواهد بود، خاطر نشان كرد: اگر انتظار داشته باشيم كه شخصيت دانش‌آموزان فقط در كلاس درس شكل بگيرد اشتباه كرده‌ايم، لذا بايد مسوولان آموزش و پرورش نگرش گسترده‌اي به شكل‌گيري شخصيت دانش‌آموزان داشته باشند.

به گزارش ايسنا، سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش در ادامه يادآور شد: اگر خانواده‌ها به آينده اميد داشته باشند قطعا فرزندان كشور نيز رشد مناسبي خواهند داشت.

وي خاطر نشان كرد: از ضروريات ايجاد تحول در آموزش و پرورش ارتقاي جايگاه و شان معلمان است كه البته اين ارتقا الزاما با تامين حوايج مادي و اوليه آن‌ها برابري نمي‌كند.

علي احمدي در ادامه سخنان خود، اعلام كرد: به زودي فراخواني براي بهره‌گيري از نظرات، تفكرات و سلايق صاحب‌نظران مختلف در عرصه‌ي آموزش و پرورش براي توسعه‌ و ارتقا‌ي ابعاد مختلف تعليم و تربيت كشور اعلام خواهد شد و تيم‌هايي از بدنه‌ي آموزش و پرورش با همكاري اساتيد حوزه و دانشگاه نيز براي ساماندهي به اين نظرات شكل خواهد گرفت.

وي اذعان كرد: من سمت را در وزارت آموزش و پرورش پذيرفته‌ام كه كمك كنم و از تك تك مديراني كه در اين وزارتخانه خدمت مي‌كردند درخواست مي‌كنم كه به تلاش‌هاي خود ادامه بدهند، اما در عين حال بايد در كنار اين مورد اين امر را نيز بپذيرند كه تغيير و تحول لازمه‌ي آغاز هر حركت است.

علي احمدي با تاكيد بر اينكه در حوزه‌ي آموزش و پرورش فرصت‌ها محدود است و بايد از فرصت‌هاي موجود در جهت ارتقاي تمدن ايران اسلامي تلاش و دين خود را در اين زمينه ادا كنيم، گفت: آنقدر كار داريم كه حتي اگر چند برابر تعداد نيروهايي كه هم‌اكنون در صحنه‌ي آموزش و پرورش حضور دارند به عرصه‌ي خدمت وارد شوند باز هم كار فراوان است.

سرپرست جديد وزارت آموزش و پرورش همچنين ضمن تقدير از زحمات محمود فرشيدي وزير سابق آموزش وپرورش اذعان كرد: روش اين است كه اعتماد كنم تا زماني كه خلافش ثابت شود و از ديگران كمك بخواهم تا زماني كه خود مشتاق به كمك كردن به من باشند.

وي افزود: اما خواهش و تمنا از افرادي كه قصد كمك كردن ندارند در اعتقادات من نمي‌گنجد؛ زيرا به اعتقاد من حتي اگر اين افراد هم نباشند چرخ مملكت مي‌چرخد، اما در عين حال به سوي يكايك مديران اين وزارتخانه دست كمك دراز و آن‌ها را خالصانه به كمك دعوت مي‌كنم.

علي احمدي بيان كرد: در جلسه‌ي ديروزهيات دولت از وزير سابق آموزش و پرورش خواستم كه با ادامه‌ي همكاري‌ها روال جديدي در مسووليت‌هاي اين حوزه ايجاد شود و وي نيز به ما قول همكاري، و لو همكاري غيررسمي داده‌اند.

۲) وقتی اسم آقای فرشیدی رو می شنوم بی اختیار یاد اولین اظهار نظراتشون بعد از تصدی پست وزارت اموزش و پرورش می افتم.  (نقل به مضمون) ازشون پرسیده بودند برای مدارس استعدادهای درخشان چه برنامه ای دارین؟ ایشون هم فرموده بودن که بنا به فرموده عده ای از مراجع تیزهوشان به درد جامعه نمی خورند و انسانهای مذهبی معتقدی نیستند برای همین ما هیچ برنامه ای براشون نخواهیم داشت!!!!

۱)  یک لینک گذاشتم از عکسهای دانش آموزای حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شون در روستای درودزن. اگه طاقت دیدنشو ندارید بهتره کلیک نکنین. نمی دونم مسئول این فجایع چه جوری می خواد اون دنیا جواب بده  این دنیا که ظاهرا محل سئوال و جواب نیست! (+)

 -------------------------------------------------------------------------------

تصدي جدي يك ماه پيش به من اعلام شد