برای فردا

وبلاگ برای فردا گزارشی است به نسل آینده ایران زمین. سندی است از تلاشهای نسل امروز برای ساختن فردایی بهتر

اصرار در ماندن در اشتباه

بعضی وقت­ها می­دونیم کاری که می­کنیم اشتباهه. 

راه حل برطرف کردنش رو هم بلدیم.

اما کاری نمی­کنیم.

شاید بر حسب موردش به دلایل مختلفی باشه.

تنبلی

غرور

تعصب

بی­مسئولیتی

بی­انگیزگی

شایدم هم بی­علاقگی یا ترس از تغییر و تبعاتش

 

برای من در حال حاضر بیشترین علت در جا زدن تو یک وضعیت بسیار اشتباه در امور خانوادگی غروره (که البته فکر می­کنم در شرایط فعلی این یک کم غرور برای حفظ شرافت انسانیم لازمه!) و بیشترین علت در خصوص شرایط کاری و تحصیلیم بی ارادگی و ترس از تبعات تغییره.

تیرماه امسال دهمین سال کار بی­حاصل و پسرونده من تو مؤسسه مونه.  دلم می­خواد برگردم به سال چهارم دبیرستان.  فکر می­کنم بزرگترین اشتباه زندگیم درس نخوندن برای کنکور بود.  بعدش گرفتن یک پایان­نامه خیلی خیلی سنگین که 5 سال از عمر و انرژیم رو تلف کرد. بعدش مشغول شدن بیش از حد به کار بود که باعث شد یک موقعیت اجتماعی بسیار خوب رو از دست بدم که همیشه یاد آوریش برام عذاب آوره و تقریباً میشه گفت بعد از اون هیچ وقت زندگی عادی و شاد گذشته رو نداشتم.  افسردگی بعدش و غوطه­ور شدن در کارهای انرژی­بر و بی­جیره مواجب و استهلاک 8 سال رفت و آمد بین تهران کرج.  به تعویق انداختن خوندن یا رفتن برای دکترا و هی دست دست کردن برای یک تصمیم قطعی که می­خوام تو این مؤسسه بمونم یا نه.  سال­هایی که مثل برق و باد می­گذرند و من همچنان بی­اراده فقط روزگار می­گذرونم.  مثل یک روح سرگردان میرم و می­آم و خودم رو به شدت مشغول کارهای اداری بی­حاصلم کردم. گرد پیریبر چهره پدر و مادرم نشسته.  گذر عمر رفته رفته آثارش رو روی چهره و وضعیت فیزیکیم گذاشته.  دیگه جوان و با نشاط و با اراده نیستم.  ترسو شدم و محافظه کار.  نمی­دونم باید ازدواجم رو هم جزو اشتباهات بزرگ زندگیم بذارم یا نه.  هنوز به این مرحله نرسیدم ولی قطعاً به این نتیجه رسیدم که من به اون هوشیاری و هوشمندی که اطرافیان در موردم فکر می­کنند نیستم. خیلی ساده­تر و کم تجربه­تر از اونیم که نشون میدم.  هزار هزار نشونه رو می­بینم و باز با خوش­قلبی یا شاید هم ساده­لوحی میگم: مهم نیست. اشکالی نداره. بعدها می­فهمم که اتفاقاً خیلی هم اشکال ایجاد می­کنه و من می­مونم و اقیانوسی از احساسات؛ احساس حماقت پایان­ناپذیر...

نویسنده : برای فردا : ٥:٢۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۳/۱۳
Comments نظرات () لینک دائم

روز مادر

مشاهده یادداشت خصوصی

نویسنده : برای فردا : ٥:۱۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۳/۱۳
Comments نظرات () لینک دائم

sms روز مادر و روز زن

عشق یعنی مادر،صبر یعنی یک زن، مهر یعنی دختر، نور یعنی خواهر، هر چه هستی، عشق یا صبر، مهر یا نور، روزت مبارک

 

امسال بیشترین و زیباترین اس ام اس روز مادر این متن بود که اکثر دوستام فرستاده بودند.

نویسنده : برای فردا : ٥:٠٢ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۳/۱۳
Comments نظرات () لینک دائم

آزادسازی خرمشهر

امروز سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر بود. جلوی در ورودی مجتمع بهمون شیرینی دادند.

از صبح مشغول تکمیل کردن قسمت های آخری گزارش نهایی هستم.  یکی دو تا ارباب رجوع رو که سئوالات آزمایشگاهی داشتند راه انداختم.  یک سری نمونه نان تست داشتیم برای بافت سنجی و رنگ سنجی. مال پایان نامه یک دانشجوی کارشناسی ارشده که من مشاورشون هستم. بعدش رفتیم باشگاه. ۵-۶ ماهه میرم بدنسازی. خیلی مفیده.

ظاهرا دوباره شروع کردن به بدحجابی گیر بدن.  هوای تهران خیلی آلوده شده. امروز هرکی از تهران اومده بود میگفت هوا اونقدر آلوده است که اصلاً نمیشد از ۵٠٠ متری برج میلاد رو دید.  خدا به خیر کنه.

روز خوبی بود.

 

نویسنده : برای فردا : ۱٠:۳٦ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۳/۳
Comments نظرات () لینک دائم

اهمیت غنی سازی مواد غذایی با فیبر

فیبر رژیمی به دلیل فواید فیزیولوژیکی و متابولیکی آن، در سال­های اخیر مورد توجه روز­افزون صاحبان صنایع، پژوهشگران و مصرف­کنندگان آگاه قرار گرفته است و اهمیت آن در کاهش چربی و قند خون، کاهش احتمال ابتلاء به سرطان­های روده و دستگاه گوارش و درمان چاقی به خوبی شناخته شده است (باسمن و کوکسل، 1999).  فیبر محلول کاهش­دهنده کلسترول و فیبر نامحلول کاهش­دهنده خطر سرطان کولون است (پارک و همکاران، 1997).

رژیم­های غذایی دارای مواد فیبری بالا، با طولانی کردن مدت زمان سیری، افزایش حجم مواد دفعی و جذب انرژی کمتر مزیت­های فراوانی دارند به طوری­که مصرف فیبر از فاکتورهای مهم و مؤثر در درمان و پیشگیری از بیماری­های قلبی عروقی شناخته و گزارش شده است (یوسفی، 1381).

دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در سال 1991، مقدار فیبر خوراکی 30-20 گرم در روز را برای بزرگسالان توصیه کرده است و به منظور ارتقاء سلامت مردم نیاز به افزایش فیبر مصرفی به حد دو برابر فعلی، پیشنهاد شده است (پرنتیس و دآپولونیا، 1997).

هنگام آسیاب­کردن دانه گندم، درصد زیادی از سلولز که در پوسته گندم قرار دارد، حذف می­شود.  هرچه میزان استخراج آرد کمتر باشد، فرآورده حاصل سفیدتر و دارای املاح و فیبر کمتری است که در نتیجه ارزش غذایی پایین­ تری خواهد داشت و از طرفی با توجه به اهمیت وجود فیبر در رژیم غذایی، در حال حاضر روز به روز افزایش درصد استخراج مورد توجه است.  از طرف دیگر فرآورده حاصل از آرد کامل، به علت وجود سبوس، به عنوان منبع فیبر نامحلول؛ رنگ تیره­تر، حالت دانه­ای و بافت زبر دارد و اسید فیتیک موجود در آن مانع جذب کلسیم و آهن می­شود (پایان، 1377)، لذا استفاده از آرد کامل یا افزودن سبوس فرآوری نشده، اثرات سوء بر رنگ و ارزش تغذیه­ای فرآورده حاصل دارد.  با توجه به بررسی­های به عمل آمده (سربلوکی، 1377؛ طالبان و تقی­زاده، 1375؛ سریری و همکاران، 1387؛ نیکوزاده و همکاران، 1387؛ آلمانا و محمود؛ 1994؛ داگلاس و همکاران، 1995؛ کیم و مون، 1995؛ میکونگ و جانگ، 1994؛ نیومن و همکاران، 1998؛ اوزبوی و کوکسل، 1999؛ پومرانز و شوگرن، 1977؛ پرنتیس و دآپولونیا، 1977؛ رانهوترا و همکاران، 1990؛ سارا، 1993؛ تانگاناکول و همکاران، 1995؛ یوک و همکاران، 2000)، افزودن سایر منابع تأمین­کننده فیبر خوراکی در فرآورده­های غلات، آثار متفاوتی بر خواص رئولوژیکی، تکنولوژیکی و ارزش تغذیه­ای نسبت به سبوس گندم داشته و لزوم تحقیقات گسترده در زمینه استفاده از سایر منابع فیبر را در نان­های سنتی ایرانی ضروری و اجتناب­ناپذیر کرده است.

همچنین با توجه به اینکه مصرف فیبر در رژیم روزانه معمولاً کمتر از مقدار توصیه شده بین­المللی است، غنی­سازی نان با منابع مختلف فیبر می­تواند نقش مهمی در دستیابی به مزایای سلامتی بخش آن داشته باشد.

نویسنده : برای فردا : ۱٠:٤٤ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۳/۱
Comments نظرات () لینک دائم